۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۳:۳۸

ماریا زاخارووا:

روسیه به شدت نگران فعالیت داعش در افغانستان است

روسیه به شدت نگران فعالیت داعش در افغانستان است

وزارت امور خارجه روسیه نسبت به افزایش فعالیت گروه تروریستی داعش در افغانستان به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نسبت به افزایش فعالیت گروه تروریستی داعش در افغانستان به شدت ابراز نگرانی کرد.

در این ارتباط گزارش شده است که دولت روسیه نسبت به افزایش فعالیت گروه تروریستی داعش در افغانستان به شدت نگران است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این ارتباط گفت: ما درباره فعالیت روزافزون گروه تروریستی داعش در افغانستان نگرانیم.

زاخارووا تاکید کرد که مسکو با نگرانی ویژه و بسیار زیادی فعالیت داعش را در مجاورت سفارت روسیه در کابل دنبال می‌کند.

زاخارووا همچنین از مقامات افغان خواست تا اقدامات بیشتری را برای تأمین امنیت مرکز دیپلماتیک روسیه و نیز شهروندان روس در خاک افغانستان صورت دهند.

این در حالی است که پیشتر مقامات طالبان از جمله «شیراحمدعمار»، معاون استاندار هرات افغانستان گفته بود که این گروه به تمام قوانین بین‌المللی و حسن همجواری پایبند بوده و هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد که افراد و یا گروه‌های خارجی مانند داعش از خاک افغانستان بر علیه دیگر کشورهای منطقه استفاده کنند.

از سوی دیگر، گروه داعش مسئولیت بمبگذاری‌های مرگبار اخیر کنار جاده‌ای که نیروهای طالبان را در شرق افغانستان هدف قرار داده بود بر عهده گرفت و باعث افزایش احتمال درگیری‌های گسترده‌تری بین حاکمان جدید در کابل و رقبای دیرینه آن‌ها شد.

طبق گزارشی که آسوشیتدپرس منتشر کرده است، نیروهای طالبان در حال حاضر تحت فشار هستند تا اعضای گروه تروریستی داعش را به‌عنوان بخشی از تعهد خود به جامعه جهانی برای جلوگیری از انجام اقدام‌های تروریستی در خاک افغانستان، مهار کنند.

علی رغم ادعای حملات هوایی که ایالات متحده آمریکا در طی سال‌های گذشته علیه داعش در افغانستان مطرح کرده بود، اما سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که این گروه در افغانستان «همچنان فعال و خطرناک است». این گروه که با نام داعش خراسان شناخته می‌شود در سال‌های اخیر وحشیانه‌ترین حملات را در افغانستان در مدارس، مساجد و حتی زایشگاه‌ها انجام داده‌اند و اغلب شیعیان را هدف قرار داده‌اند.

کد خبر 5322051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha